Az idő múlik, de a szerep nem változik! Átalakulóban van a világ, ahogyan minden
körülöttünk. Átalakultak az esküvők is, és a szokások is, egy dolog azonban
megmaradt. Minden közösségben lennie kell egy olyan karakternek, aki magára
ölti a „őrző” szerepét. Az ő feladata az, hogy a népes kompánia élére álljon és
mutassa az utat a többiek számára.
Döntsd el magadban! Első lépésként, döntsd el magadban, mit
szeretnél az esküvődön. Ha a modern, mai esküvők irányába kacsintgatsz, akkor egy
ceremóniamestert javaslok esküvődhöz. Ha viszont a hagyományos jellegű
esküvőket kedveled, ami bővelkedik a népies szokásokban, akkor mindenképpen azt
javaslom, hogy vőfélyt keressetek.
Ha ceremóniamestert választasz, akkor kezdj el időben keresgélni, ugyanis a piac eléggé behatárolt. Nagyon kevés olyan ceremóniamester van, aki valóban profi és színvonalas szolgáltatást tud nyújtani ezen a téren. Ne hagyd az utolsó pillanatra! Sokan úgy gondolják, hogy bőven ráérnek majd
ceremóniamestert keresni az esküvő előtt 2-3 hónappal. Vigyázat! Könnyedén hoppon
maradhattok, ugyanis a kicsit is előre látó pároknál az a növekvő tendencia
figyelhető meg, hogy az esküvő előtt, legalább 6-8 hónappal, már le is foglalják a legszignifikánsabb
szolgáltatókat.
A fotós megválasztása Egy fotós megválasztása nagyon kényes feladat a pár számára, hiszen életük nagy napjának megörökítését egy vadidegenre kell bízniuk. Tehát alaposan meg kell győződnünk arról, hogy milyen minőségben örökíti meg a boldog pillanatokat. Egy jó fotósnak minden esetben van saját honlapja, ahol a referencia munkáit publikálja, ez önmagában már sokat elárul. De ne legyünk soha felületesek, és ne szégyeljünk a személyes találkozó során még több referenciamunkát, akár részleteibe menően is, megtekinteni. Fontos, hogy körültekintően tájékozódjunk a szolgáltatásban foglaltakkal kapcsolatban.
A helyszín megválasztása szintén fontos! Nektek és a fotósnak is közös érdeketek, hogy jó fotók születhessenek. Ehhez a megfelelő háttér elengedhetetlen. Helyszínül szolgálhat egy park, egy kastély vagy bármilyen más számotokra idilli környezet. Szerencsére az esküvői helyszínek is többnyire bővelkednek a fotózáshoz szükséges miliővel. Ideális esetben a kreatív fotózást a szertartások előtt készítik el, hiszen nem szerencsés ha egy esküvői folyamatot megszakítunk azzal, hogy kiragadjuk a párt a násznép közül. Tehát próbáljuk a délelőtti órákra időzíteni. Egyúttal így a készülődés izgalmait is lencsevégre lehet kapni. A videós megválasztása Az esküvői videóval kapcsolatban hasonló koncepciók alapján kell eljárnunk, mint ahogyan azt a fotós szolgáltató
megválasztásával tettük. Tehát nagyon fontos a referencia anyag, illetve az, hogy mettől meddig tart a szolgáltatás. Nehogy valami lemaradjon vagy kimaradjon abból a videóból! Javasolt a délelőtti készülődéstől kezdve egészen a hajnali buli kezdetéig a szolgáltatást igénybe venni. Többnyire két kamerával dolgozik egy videós, de ami ennél is jobb, ha csapatban, azaz ketten videóznak egyszerre. Ez a jelenetek biztos megléte, valamint több szemszögből látható események miatt szükséges. Még mielőtt döntenétek, nézzétek meg alaposan a referenciafilmek stílusát, valamint mérlegeljétek azt, hogy el tudjátok-e képzelni az esküvőtöket a szakember által preferált stílusban. Tapasztalataim szerint egyre több az olyan videós szakember, aki arra törekszik, hogy egy ízléses, látványvilágában gazdag és stílusosan filmszerű, 10 – 20 - 30 percet örökítsen meg nekünk a nagy napunkból. A melléfogás érdekében érdemes kikérni akár az esküvőszervezőtök, akár a ceremóniamesteretek tanácsát. |
A ceremóniamester a pár bizalmasa A gondos ceremóniamester egy esküvő előkészületei során fontos, sőt elhagyhatatlan feladatának érzi azt, hogy az esküvő előtti találkozók során a párok a bizalmukba fogadják őt.
A párok, akik életük legfontosabb napjára készülnek, igyekeznek arra törekedni, hogy olyan ceremóniamestert találjanak, aki képes arra, hogy a nagy napon segítse, sőt kézbe vegye még azokat a szálakat is, ami ahhoz kell, hogy flottul és elegáns formában valósulhasson meg az esküvő. Kifejezetten fontos előzménynek tartom azt, még hogyha csak felületesen is, de részben bevonjanak engem a családi miliőbe. Ilyen lehet például, ha ellentétek vannak egyes rokonok között. Vagy nem tudja pár, hogy milyen ültetésrendet alakítson ki, csak mert az elvált szülők már új párjaikkal érkeznek. Ezek, az apróságoknak tűnő kis csip-csup problémák, meg tudják keseríteni az este folyamán a hangulatot. Ezen problémák kiküszöbölését mindig igyekszem feltűnésmentesen kieszközölni, ezáltal egy köztes harmóniát megteremteni. Tehát egy jól informált ceremóniamester kellő empátiával könnyedén megbirkózik még az ilyen kényes feladatokkal is. Zenekar vagy DJ legyen? Mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya is. A zenekarok többnyire 45 – 50 perc zenei blokkot nyújtanak, ezután 10 – 15 perc pihenésre van szükségük a buli folytatásához.
Tehát ilyenkor megszakad egy időre a buli menete. Újból és újból fel kell építeni a megcsappant hangulatot, viszont a feeling, amit élőben egy 5 – 8 fős zenekar biztosít, azt egy DJ nem tudja reprodukálni. A DJ ezzel szemben egy állandó folytonosságot biztosít, ami egy stabil hangulatot nyújt a táncos lábú vendégek számára. További előnye az is, hogy az esküvői helyszínekre kihelyezett polgári szertartások hangosítását is könnyedén ellátják. Ha lehetőségünk van rá, akkor az a legjobb, ha mind a két műfaj a rendelkezésünkre áll az esküvőnkön és felváltva munkálkodnak a hangulat állandó megléte érdekében. A vacsora alatt a DJ biztosítja a háttérzenét, míg a buli közben a zenekar veszi át ezt a szerepkört. A zenekar pihenőidejében is a DJ fent tudja tartani a hangulatot megszakítás nélkül. Nem utolsó sorban a hajnali keménymagnak már a DJ biztosítja az after partit. A forgatókönyv! A forgatókönyv megléte egy igen sarkalatos
pontja mindig minden egyes esküvőnek, ugyanis ez a mi „puskánk”, amihez a nagy
nap folyamán tartani fogjuk magunkat. Első nekifutásra talán egy kissé nehézkesnek tűnő feladat a forgatókönyv megírása, de valójában technikailag egy
roppant egyszerű kontextusba fogja helyezi számunkra az amúgy átláthatatlannak tűnő
nagy napot.
Amikor már sikeresen összeállítottuk a programok sorrendjét, nincs más hátra, mint hogy ezt megosszuk az esküvőn dolgozó stábtagokkal. Ilyen például az étterem, a fotós, a videós, és a zenekar. Az alábbi szolgáltatók közül is külön kiemelném az éttermeket, ugyanis az ételek melegen tartása egy igen kényes művelet, ami nem tűr halasztást. Fontos, hogy tudjátok ez nem egy „programfüzet”, ami a násznép kezébe kerülhet! Most joggal merül fel a kérdés, hogy miért nem?! Az a helyzet, hogy minden egyes esküvői rendezvény élő rendezvény, aminek megszervezése ugyan komoly előkészületeket igényel, ennek ellenére mégis lehetnek csúszások és spontán változtatások. A változó időkorlátok miatt, ha a csúszás elő is fordulna, akkor is igyekszünk hűek maradni az eredetileg összeállított programok sorrendjéhez. Mivel nem egy koncertre váltottunk jegyet, így a számonkérés lehetőségét ezzel ki is zárhatjuk. Tehát a forgatókönyv a násznép előtt hét pecsétes titok! J
|