Természetesen az ideális helyszín mindenki számára szubjektív, legyen az akár egy hotel, egy csárda, egy kastélyszálló vagy akár egy sátras lakodalom a fontos, hogy életünk nagy napját el tudjuk ott képzelni. Legyen az modern vagy patináns, a helyszín adottságainak mindenképpen az alábbi követelményeknek kell, hogy megfeleljen. |
Mivel jómagam is lassan - lassan ott tartok, hogy helyszínt kellene találnom a saját esküvőmhöz, így most először szembesülök szolgáltatóként azzal a problémával, hogy a nagy választék ellenére igen nehézkes eldönteni ezt a kérdést. Szerencsére másokkal szemben hatalmas előnyöm van, hiszen belelátok az összes általam rendezett helyszín miliőjébe. Ezáltal könnyebben tudom levonni azt a konklúziót, hogy vajon szóba jöhet-e, mint potenciális jelölt vagy sem... Folytatás a képre kattintva! Először is figyelembe kell venni a helyszín méreteit és vendégseregünk létszámát. Átlagosan 80-120 fős násznépet kényelmesen le lehessen ültetni a vacsorához, amely után a vendégek kellő méretű tánctéren tudják letáncolni a bőséges és finom vacsorát. Itt megjegyezném, hogy a nagy nap előtt érdemes letesztelni a helyszín konyháját, hogy az ízben, mennyiségben, minőségben megfelel-e az elvárásainknak, ezen kívül egy előzetes „teszt vacsora” során a kiszolgálás minőségéről, a pincérek hozzáállásáról is sok minden kiderülhet. Ez utóbbi egy egyszerű vacsorázásnál nem biztos hogy központi elvárásnak tűnik, azonban a 80-120 fős vendégseregünk egész estén át tartó kiszolgálását nem mindegy hogy hány tagú és milyen hozzáállású catering cégre bízzuk. Minden kétséget kizáróan a legfontosabb számomra, hogy a tánctér és a vacsora helyszíne egy és ugyanabban a teremben legyen. Illetve van még egy elvárásom! Csak körasztalok lehetnek! Ijesztően szocinak találom a kocka asztalokat. Fontosnak tartom ezen kívül, hogy bármilyen időjárás is legyen a nagy napon, az ne befolyásolhassa a nap eseményeit. Így egy nyári zápor vagy egy hűvösebb nyári este alkalmával legyen lehetősége behúzódnia a vendégeinknek egy fedett, szélvédett épületbe. Ugyanúgy egy forró nyári este alkalmával viszont a jó hangulatnak ne szabhasson gátat a hőség és a háton folyó izzadság, így jó ha egy klimatizált helyszínt választunk, avagy ha erre nincs lehetőség, úgy érdemes 3-4 nagy teljesítményű ventillátor bérlésén elgondolkodnunk. Ez csupán egy minimális befektetés, amely azonban az izzasztó buli alkalmával hasznosnak bizonyul majd. Ideális, ha a tánctérhez közel található a bárpult is, így a vendégeink nem szélednek szét az este folyamán. A tánctér nagyságát pedig úgy kalkuláljuk, hogy annak egyik szegletébe még egy zenekar vagy egy DJ teljes felszerelése helyet kell hogy foglaljon. Érdemes még átgondolnunk a helyszín fekvését is, mert bár a tulajdonosuk legtöbbször nem veri nagy dobra, sőt akár épp a valóság ellenkezőjéről próbál meggyőzni minket a foglalás előtt, a települések központjában vagy lakóépületek szomszédságában igenis problémát fog jelenteni az este 10 óra utáni hangoskodás. Ez legtöbbször azzal jár, hogy a helyszín a kerthelyiségből a zenekart avagy DJ-t beköltözteti az épületbe, vagy minden ablak becsukását követően lehalkíttatja a zenét. (Ilyen alkalmakkor hívnám fel a figyelmet különösen a klíma fontosságára!!!) Valamint a leleményes ceremóniamesterre, aki talpraesetten tud tárgyalni a rendőrökkel, ezzel is időt nyerve nektek! :) És végül gondoljunk arra is, hogy vendégeink többségének könnyen megközelíthető legyen az esküvőnk helyszíne, ha erre nincs lehetőségünk, akkor pedig gondoskodjunk rokonaink, barátaink szálláslehetőségéről az esküvőt követően. Nem gondolom, hogy túl sok elvárásom lenne, de ezeket figyelembevéve szeretném megtalálni az ideális esküvői helyszínt. Kívánok nektek is egy hasonlóan jó választást! :P
|
"Utazás az esküvők univerzumában"Hunyi Péter ceremóniamester tollából. TémákArchívum
February 2018
|